Monday, November 14, 2011

Hari Graduasi Taska/Tadika Mahkota Idaman.

Sabtu bersamaan 12/11/2011. Bertempat di Sek Keb Fasa 2, Puncak Alam. Taska marsya meraikan budak Tadika yang akan tamat sesi persekolahanya tak lama lagi. Konon-konon mereka berkonvo la. Ala sama la mcm kita kecik-kecik dulu. Bonda pun masih ada lagi gambar berkonvo masa tadika. Ohhh dh berzaman. Kini anak sendiri pulak terlibat tapi bukan utk berkonvo, tapi untuk membuat persembahan pada majlis itu.

Pagi tu suasana sejuk sebab hujan turun selebat-lebatnya. Marsya dh mula buat perangai dari rumah lagi. Semua tak kena. Sampai di dewan tersebut, marsya mula nak minta dokong. Cikgu panggil pun buat tak tau, tak nak berganjak dari bonda. Bonda terpaksa dokong bawa marsya pada cikgu. Rupanya cikgu nak mekapkan sikit bebudak ni sebelum naik pentas menyanyi. Bonda terpaksa lah join sekali dok kat belakang pentas. Bukan marsya sorang yang buat hal, ada beberapa orang lagi.

Dalam pada marsya leka tengok kenkawan, bonda beranjak sedikit demi sedikit keluar dari situ. Tak tau la apa reaksi marsya tengok bonda tak ada. Bonda kembali duduk bersama suami di baris hadapan sekali. Berdebar gak nak tunggu anak keluar di pentas. Tetiba nampak la kelibat mereka berbaris. Kelihatan marsya mengesat air mata. Ohhh menangis rupanya. Marsya ni memang manja. Padahal bukan tak biasa ngan kawan-kawan dan cikgu.

Persembahan di mulakan. Marsya geng pertama yang buat persembahan sebab mereka geng yang paling kecil. Masyaallah bonda kagum ngan marsya. Bila kat atas pentas, skit pun tak heran akan bonda ngan ayah. Menyanyi dan menari selamber je. Dalam ramai-ramai tu, marsya la yang paling ingat step. Mereka menyanyi 3 lagu. Mula tu lagu 3 kupang, kedua lagu si katak lompat dan diakhiri dengan lagu kalau anda gembira tepuk tangan! Suasana jadi riuh rendah bila tengok budak-budak ni beraksi. Ada macam-macam gaya dan gelagat. Memang meriah!

P/s: next bonda nak cite pasal "honeymoon" plak!

0 comments:

Post a Comment

 

ChErItA kHeSaH kHaMi Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template