Friday, October 12, 2012

Bahang anak 2!

Assalam...
 
Tetiba kan rasa nak cerita satu perkara ni. Benda ni yang saya lalui. Tak pasti korang macam mana. Korang tau kan, saya tak lama lagi akan jadi *bondakuasadua*. Insyaallah November ni marsya dapat adik. Tapi bahangnya saya dah dapat rasakan. Macam mana orang nak ramai plak ye?
 
 
Kan saya dah buat persediaan untuk adik marsya. Saya dan suami memang teruja la. Kami akui. Semua kami beli yang baru. Bukan tak nak share apa yang marsya pakai dulu, tapi semuanya dah uzur sangat. Dah ada yang rosak dan dah ada yang bagi kat orang. Tmpoh 4 tahun tu boleh menyebabkan baju-baju lama menjadi kuning, berkulat dan buruk. Sebab tu semua kena beli baru. Dan kebetulan setelah 4 kali scan secara detail dan tak detail, kali ni insyaallah saya akan dapat anak lelaki. Jadi persiapan kali ni takde la kaler pink-pinky.
 
 
Untuk keselamatan, kami beli banyak baju yang unisex. Senang, lelaki ke perempuan ke semua leh sarung. Dah lari tajuk rasanya. Apa bahang yang saya rasa??? Macam ni, setiap kali saya beli barang untuk adik, marsya mesti nak sama. Terutamanya baju. Dah la nak sama, kaler pun nak sama. Hah sudah! Padahal baju raya dia ada je lagi yang belum pakai. Puas larang tetap nak jugak. Ni baru kes baju. Pasni adik dah besar, dah pasti kes mainan pulak.
 
 
Saya pun buat keputusan beli secara online. Lagi senang kan. Tak payah kuar umah. Tak payah bergado ngan marsya. Tapi......
 
 
Setiap kali bawa barang balik umah...
 
 
Marsya : Bonda ni sape punya???
Bonda : (Serba salah nak jawab)
Marsya : Adik ye bonda ???
Bonda : Ye sayang...
Marsya : Marsya punya mana???
Bonda : Nanti kita beli marsya punya ye sayang....
Marsya : Bonda kan ada anak 2, kena la beli 2. Nape beli satu je????
Bonda : *Serba salah :(*
 
 
Macam ni la keadaan/situasi yang saya lalui skang. Adakalanya rasa kesian tapi bila fikir balik, semua baju dia masih elok dan cantik. Takpe, slow-slow nak melatih diri saya, suami dan marsya dengan kehadiran orang baru nanti, Insyaallah...
 
Kita tunggu lepas ada adik nanti macam mana ye :)
 
 
 
 
 


0 comments:

Post a Comment

 

ChErItA kHeSaH kHaMi Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template