Thursday, August 22, 2013

Tragedi: Bas Jatuh Gaung di Genting


Tragedi gaung Genting: Lebih 30 dikhuatiri maut

KUALA LUMPUR - Lebih 30 penumpang dikhuatiri maut apabila sebuah bas ekspres dari Genting Highlands ke Kuala Lumpur jatuh ke dalam gaung sedalam 150 meter di KM3.5 dari Genting Highlands petang ini.

Penolong Pengarah Penguasa Bomba Wilayah Persekutuan Azizan Ismail berkata kejadian itu berlaku kira-kira pukul 2.45 petang.

"Daripada 49 penumpang bas itu, seorang daripada 17 yang dapat dikeluarkan telah meninggal dunia," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata dikhuatiri lebih 30 mangsa yang masih berada di dalam bas itu maut, dan kini operasi mengeluarkan mayat sedang dijalankan.

Tinjauan Bernama mendapati beberapa buah kenderaan pasukan Bomba dan Penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam dan ambulans berada di tempat kejadian dan pasukan penyelamat sedang bertungkus-lumus mengeluarkan mangsa.

Mereka menggunakan kren untuk menurun dan membawa keluar mangsa yang cedera. - Bernama

SUMBER - SinarHarian.my
__________________
 
Untuk yang beragama islam, Al-fatihah
 
 
 
Ramainya mangsa, takziah pada keluarga berkenaan
 
 
 
Bukan nak kata apa tapi memang teksi dan bas yang naik turun genting ni bawa laju-laju. Mungkin mereka rasa dah biasa. Tak ada apa yang perlu dirisaukan. Aku boleh dikatakan kerap gak naik genting ni. Kalau hujung-hujung minggu tak tau nak ke mana, kami akan ke Genting.
 
 
Kan bagus kalau la bleh jalan-jalan tu diperbaiki lagi. Boleh ke? Sebab memang semulajadi dah mcm tu. Bergaung! Ataupun kita sebagai pemandu yang patut lebih berhati-hati. Kena ingat banyak nyawa yang dipertanggungjawabkan. Bila dah jadi macam ni, Nak tuding jari kat sape???
 
 
 








Masyaallah, jauhnya bas ni jatuh. Tengok pada keadaan ni pun kita dah dapat agak keadaan mansa didalamnya. Tak boleh bayang keadaan masa kejadian, orang-orang didalam bas tu. Mereka jatuh bertimpa-timpa ke hadapan. Ngeri kan? Semoga kita semua terpelihara dan jauh dari malapetaka yang bermacam-macam masa kini.
 


 
 
 

0 comments:

Post a Comment

 

ChErItA kHeSaH kHaMi Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template