Wednesday, September 18, 2013

Layan Anak Makan, Roti je pun...

 
Apepun sanggup ibu-ibu buat untuk anak kan. Janji anak berselera nak makan. Ikut pengalaman aku yang tak berapa nak masin ni, budak-budak ni makan ada pasang surut. Waktu nak makan memang akan makan je. Tiba masa tak nak makan, puas la pujuk memang tak nak makan!
 
 
Bagi aku umur macam Mannan Riffat xde masalah lagi. Fasa ni semua benda nak masuk mulut. Pantang leka, ada je keje dia. Tapi lain bagi Marsya Rania. Memang jenis makan On oFF. Ada hari makan bagai nak rak, lapar memanjang, Ada masa langsung tak sentuh makanan, tapi susu berOZ!


Sebab tu aku menjadi rajin nak buat makanan comel-comel bagi anak makan. Suka beli benda-benda best untuk anak. Yang terbaru nak share ngan korang cutter ni. Sangat comel sebab leh membentuk makanan anak jadi comel. Aku buat roti ngan nasi. Cookies tak pernah cuba lagi.


Disebabkan cutter ni sekarang marsya request nak bawa bekal ke sekolah. Roti Nutella la, Roti Milo la. Apa yang ada kat rumah. Air memang biasa aku bekalkan Air Rebina. Tak kisah la kan janji dia ada bekpes! Kat sekolah memang ada tapi aku suka nak bekalkan dia jugak. Selalu rasa macam anak tak cukup makan....









 
 
 
Tengok muka anak-anak gembira aku sangat senang hati. Semoga anak-anakku membesar dengan kesihatan, kepintaran dan keredhaan ilahi, Amin






 
 
 
 

2 comments:

  1. Aslkm..menariknya..kat mana yer beli cutter tu?

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam..

    sy ada jual. berminat le wasap sy 0104020457

    ReplyDelete

 

ChErItA kHeSaH kHaMi Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template